Τρίτη, Μαρτίου 07, 2006

Περί μηχανογραφημένης...γραφειοκρατίας!!

Εδώ και κάμποσο καιρό που υπηρετώ την ελληνική εκπαίδευση δεν μπόρεσα πότε να καταλάβω την έννοια της "μηχανογράφησης" που θεωρείται ότι υπάρχει στα ελληνικά σχολεία. Καθημερινά σχεδόν στα σχολεία λαμβάνονται έγγραφα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απαιτούν τη συμπλήρωση στοιχείων, οικονομικών, διοικητικών, έγγραφα που αφορούν στους μαθητές και άλλα πολλά συναφή, όπως άλλωστε κάθε δημόσια υπηρεσία. Το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι απαιτείται η διεκπεραίωσή τους με δύο τρόπους: ηλεκτρονικά (φυσικά!!), αλλά και εγγράφως μέσω συμβατικού ταχυδρομείου (πάλι φυσικά!!!). Οι λόγοι που γίνεται και διατηρείται αυτή η διπλή διαδικασία είναι κάτι παραπάνω από ασαφείς. Αφήστε που κανένας ποτέ δεν μπόρεσε να επικαλεστεί τεκμηριωμένα κάποια σοβαρή δικαιολογία. Και η χαρτούρα, αντί να μειώνεται, μάλλον έχει πολλαπλασιαστεί με την εμφάνιση του "μαγικού" μηχανήματος που λέγεται ηλεκτρονικός υπολογιστής.
Να μη συζητήσουμε, για τη ταχύτητα του πανελληνίου σχολικού δικτύου, παρακλάδι του διαδικτύου. Πολλές από τις διεργασίες που ανέφερα παραπάνω διεξάγονται μέσω του Διαδικτύου. Εκεί γίνεται το έλα να δεις!!! Πότε υπάρχει υπερφόρτωση, πότε για ν' ανοίξει κάποιος ένα έγγραφο των 50ΚΒ περιμένει κανένα δεκάλεπτο, πότε δεν υπάρχει καθόλου σύνδεση. Παρόλα αυτά οι απαιτήσεις των ιθυνόντων αυξάνονται, χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και παροχών...

Δεν υπάρχουν σχόλια: