Τετάρτη, Οκτωβρίου 17, 2007

Ποιος ήταν ο πρώτος σας υπολογιστής;

Σερφάροντας ασύστολα έπεσα σε μια σελίδα που κάποιος τύπος μιλούσε για τον πρώτο του υπολογιστή. Το μυαλό μου γέμισε ψηφιακές αναμνήσεις...

Πίσω στο 1985 με τον Amstrad 1640 (8 MHz, 512 KB Ram) με τα δυο 5,25" φλόπι, χωρίς σκληρό δίσκο, ασπρόμαυρη οθόνη και MS-DOS 3.2. Ούτε χρωματάκια, ούτε παράθυρα, ούτε πλήκτρο "Έναρξη".

Λίγο καιρό πριν η πρώτη μου επαφή με τον ψηφιακό κόσμο ήταν ένας Amstrad CPC 6128 (και ο πιο παλιός 464), best seller μηχάνημα εκείνης της εποχής. Είχε έγχρωμη οθόνη και εντυπωσιακότατα παιχνίδια που μ' έκαναν να φθόνω τους τυχερούς φίλους μου.

Όταν μπήκε στο σπίτι μας ο Amstrad ο κόσμος μας άλλαξε.Είχε μια καταπλήκτική εφαρμογούλα που λεγόταν GEM Desktop με την οποία μπορούσες να ζωγραφίσεις. Εγώ που δεν μπορούσα να τραβήξω ούτε μια ίσια γραμμή, βρέθηκα να δημιουργώ έργα απείρου κάλλους και συλλεκτικής αξίας. Θυμάμαι ακόμη τις φωνές της μαμάς μου, όταν παραμελούσα (κατά πολύ) τα μαθήματά μου για να παίζω Space Invaders και Pac-Man.

Μετά από λίγο καιρό ήρθε η GW-Basic και κάπου το 1987 άρχισα να γράφω προγράμματα.

10 CLS 
20 PRINT "ΓΕΙΑ ΣΟΥ!!!"

πατούσες F2 (Run) και στη σκοτεινή οθόνη εμφανιζόταν ένα μεγαλόπρεπο "ΓΕΙΑ ΣΟΥ!!!". Έγραψα κάτι προγραμματάκια της πλάκας, μέχρι που ήρθε η dbase III, η πρώτη σοβαρή εφαρμογή για βάσεις δεδομένων για τη δημιουργία "σοβαρών" εφαρμογών. Προσπάθησα να οργανώσω ψηφιακά τις κασέτες μου (CD τί είναι αυτό;;;) και τα βιβλία μου ικανοποιώντας για πρώτη φορά τους δικούς μου με τις ψηφιακές μου ενασχολήσεις.

Χρόνια αργότερα το 1992 και όταν μπήκα στο πανεπιστήμιο απέκτησα έναν φοβερό και τρόμερο Cyrix 6x86, με 32ΜΒ RAM, 200MB σκληρό δίσκο και φυσικά Windows 3.1!!!! Τι τέλεια που φάνταζαν τα 3D γραφήματα του EXCEL όταν περιστρέφονταν....

Εάν θέλετε πείτε μου και σεις ποιος ήταν ο δικός σας πρώτος υπολογιστής...

1 σχόλιο:

geokalp είπε...

1512 και ένας Apple της τότε εποχής..